DEVAM: 107. İstihazalı
Kadın Hakkındaki Hükümler Ve "Ay
hali Olduğu Gün Sayısınca Namaz Kılmaz" Diyenler
حَدَّثَنَا
قُتَيْبَةُ
بْنُ سَعِيدٍ
وَيَزِيدُ
بْنُ خَالِدِ
بْنِ يَزِيدَ
بْنِ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
مَوْهَبٍ
قَالَا
حَدَّثَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ نَافِعٍ
عَنْ
سُلَيْمَانَ
بْنِ يَسَارٍ
أَنَّ
رَجُلًا
أَخْبَرَهُ
عَنْ أُمِّ
سَلَمَةَ
أَنَّ
امْرَأَةً
كَانَتْ
تُهَرَاقُ
الدَّمَ
فَذَكَرَ
مَعْنَاهُ
قَالَ فَإِذَا
خَلَّفَتْ
ذَلِكَ
وَحَضَرَتْ
الصَّلَاةُ
فَلْتَغْتَسِلْ
بِمَعْنَاهُ
Ümmü Seleme (r.anha)
demiştir ki; "Kendisinden devamlı kan gelen bir kadın vardı... -(Leys)
evvelki hadisin manasını nakletti ve-
(Nebi Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bu günler geçip de namaz vakti
gelince yıkansın... '' dedi."
AÇIKLAMA: Bu rivayet, 274 teki hadisin aynıdır.
Musannif, senetteki bazı farklılıklara işaret için hadisi tekrar eie almıştır.
Rivayetlerin senetlerinde görüldüğü üzere, evvelki hadis Nafi'den Malik
kanalıyla, bu rivayet ise Nafi'den Leys kanalıyla gelmekledir. Ayrıca Leys bu
rivayetinde, Ümmü Seleme ile İbn Yesar arasında adını vermediği bir zat'ı
zikretmiş ve metinde "namaz vakti gelince" sozünu ilave etmiştir.